تمدید پروانه ساختمان، یکی از خدمات مجموعه مجوز اصفهان در اصفهان است که تمامی مراحل اداری و مهندسی مورد نیاز برای تمدید پروانه ساختمان شما، توسط کارشناسان و مهندسین باتجربه این مجموعه انجام میشود. همه ما میدانیم که پیگیری و انجام کارهای اداری در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، نیاز به زمان و انرژی بسیار زیادی دارد. به همین خاطر ما در مجموعه مجوز اصفهان تلاش میکنیم تا جای ممکن، تمامی امور مربوط به امتیاز اضافه بنای ساختمان در اصفهان را بدون نیاز به حضور مالک انجام دهیم.
در این مطلب، مراحل تمدید پروانه ساختمان را برای شما تشریح کردهایم. شما میتوانید برای طراحی و تهیه نقشه معماری پروژه خود به سایت گروه مهندسی مگاطرح و برای تهیه نقشه سازه به سایت گروه مهندسی رایمون سازه مراجعه کنید.
ساختمانی که دارای پروانه قبلی میباشد ولی اعتبار آن به اتمام رسیده باشد را میتوانیم پس از درخواست و طی مراحل مربوطه، این مجوز جدید را از شهرداری دریافت نماییم.
اعتبار و مهلت تمدید پروانه ساختمان
یکی از موارد مهمی که در پروانه قید میشود تاریخ اتمام پروانهی صادره میباشد که با توجه به شرایط و حجم عملیات ساختمانی آن شهر معمولا پنج سال در نظر گرفته میشود و جهت تمدید پروانهی قابل ذكر که مهلت آن تمام شده است تمدید آن بستگی به مرحلهی ساختمان دارد که در چه مرحلهای میباشد يكسال به یکسال در نظر گرفته میشود و این مدت به تاریخ قبلی اضافه میشود و اگر که در این تایم تمدید عملیات ساختمانی تمام نشود باید پروانه تعویض شود.
فرآيند تمديد پروانه ساختمان از شهرداری
مدارک ذيل توسط مالک تهيه میشود:
1) ثبت درخواست در سامانه srv.isfahan.ir
2) بارگذاری مدارک در سامانه
3) تعیین زمان جهت بازدید توسط کارشناس دفترفنی
4) بازدید کارشناس شهرداری منطقه از محل
5) گزارش وضع موجود ملک توسط کارشناس منطقه
6) تکمیل فرم گزارش عملیات توسط مهندس ناظر ساختمان
- اگر مجاز به تمدید:
الف) باشد: تمدید طبق مراحل فوق انجام میشود.
ب) نباشد:
تخلف وجود دارد
چنانچه تخلف ساختمانی گزارش گردد و توسط مامورين شهرداری (خدمات شهری) آن را تایید کنند جهت تمدید پروانه باید قبل از تمدید، تخلف مورد بررسی قرار گیرد و تعیین تکلیف شود.(مراحل ارسال به ماده صد)
بعد از تعیین تکلیف مراحل تکمیلی تمدید پروانه صورت میگیرد. (پرداخت عوارض نوسازی)
مرحلهی نهایی (تاییدیه تاریخ تمدید توسط شهردار منطقه و صدور)