دریافت کد نوسازی ملک در اصفهان - تهیه نقشه
پیج اینستاگرام مجوز اصفهان
کانال تلگرام مجوز اصفهان
آخرین مطالب
محاسبه تراکم ساختمان در اصفهان
سامانه منام شهرداری اصفهان
طبقه مازاد در اصفهان
معرفی انواع نقشه های ساختمان
تبدیل رای تخریب ساختمان به جریمه در اصفهان
مراحل صدور پروانه ساختمان در اصفهان

مراحل اخذ پروانه ساختمان در اصفهان

یکی از خدمات مجموعه مجوز اصفهان، اخذ پروانه ساختمان در اصفهان است که تمامی مراحل اداری و مهندسی مورد نیاز برای صدور پروانه ساختمان شما، توسط کارشناسان و مهندسین باتجربه این مجموعه انجام می‌شود. همه ما می‌دانیم که پیگیری و انجام کارهای اداری در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، نیاز به زمان و انرژی بسیار زیادی دارد. به همین خاطر ما در مجموعه مجوز اصفهان تلاش می‌کنیم تا جای ممکن، تمامی امور مربوط به پروانه ساختمان را بدون نیاز به حضور مالک انجام دهیم. در این مطلب، مراحل اولیه درخواست پروانه ساختمان در اصفهان را برای شما تشریح کرده‌ایم.

1. تشکیل پرونده

اولین مرحله برای گرفتن پروانه ساختمان در اصفهان، مرحله‌ی تشکیل پرونده می‌باشد که در این جا مالک ساختمان یا شخصی که از طرف او وکالت دارد، برای گرفتن جواز ساختمان باید درخواست مجوز ساخت را در شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر اصفهان ثبت کند. واحد تشکیل پرونده شهرداری منطقه موظف است پس از اخذ مدارک، تایید صحت مدارک و تطبیق آنها، در خواست متقاضی را در سیستم ثبت نموده و رسید آن را که شامل شماره پرونده، تاریخ ثبت، نام مامور بازدید می‌باشد، تحویل مالک یا وکیل قانونی نماید.

مالک باید فرم درخواست پروانه ساختمان در اصفهان را تهیه و تکمیل نماید و باید عوارض نوسازی پرداخت و رسید آن را به شهرداری منطقه ارائه کند.

مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده پروانه ساختمان در اصفهان
  • اصل و کپی مدرک مالکیت، اصل و کپی شناسنامه مالک.
  • اصل و کپی فیش نوسازی سال جاری (نوسازی ملک باید توسط مالک تسویه شود)، اصل و کپی صورت مجلس تفکیکی، اصل و کپی گواهی انحصار وراثت
  • نقشه GIS که توسط نقشه‌بردار تهیه می‌شود، حضور کلیه مالکان یا وکیل قانونی آن‌ها، اصل و کپی وکالتنامه و شناسنامه آنها ،قبض‌های برق، آب، گاز و تلفن ارائه می‌شود بعد از اینکه تمامی مدارک آماده شد و به مسئول مربوطه تحویل داده شد مامور بازدید مشخص و به مالک معرفی می‌شود .
  • مدارکی مانند سند مالکیت شش دانگ، برگه قرارداد واگذاری شهری نیز ارائه شود برای اثبات مالکیت به مامور بازدید شهرداری.

مالکیت دو نوع است:

    • مالکیت حقیقی که نام افراد در سند قید شده است.
    • مالکیت حقوقی که نام شرکت، سازمان در سند قید شده است.

در صورتی که سند مالکیت بصورت “مشاع” باشد، باید تمامی اسناد مالکیت به شهرداری ارائه شود و تمامی مالکین برای اثبات حضور داشته باشند و اگر که یکی از شرکا وکیل شود می‌تواند از طرف تمامی شرکا تمامی مراحل اداری جهت اخذ مجوز به شهرداری مراجعه کند، در غیر اینصورت باید تمامی شرکاء هنگام اخذ انجام مراحل اداری حضور داشته باشند.

زمین هایی که تفکیک شده‌اند و سند ندارند باید حتما رونوشتی از سند مادر یا قولنامه ملک ارائه بدهند در غیر اینصورت برای این ملک‌ها مجوزی صادر نمی‌شود.

  • اصل سند یا کپی همراه با مهر برابر با اصل سند باید حتما ارائه شود.
  • فیش عوارض و نوسازی سال جاری که توسط مالک پرداخت شده است باید همراه مدارک تحویل مسئول مربوطه شود.
  • یکی دیگر از مدارکی که لازمه ی تشکیل پرونده است، گواهی انحصار وراثت است که این گواهی در صورت فوت مالک لازم است در حقیقت مالکیت مشاعی می‌شود که نام آنها در انحصار وراثت می‌آید.
  • اگر که زمین “موقوفه” باشد، برگ اجاره نامه سازمان اوقاف، از اداره ثبت اصفهان لازم است.
  • ارائه نقشه هوایی: محل ملک را با زبان تصویری مشخص می‌کنیم و امضای مالک در زیر نقشه نشان دهنده این است که این ملک متعلق به من است و مسئولیت های بعدی به عهده امضاء کننده است.
  • ارائه تعهد ابعاد: اسنادی که مساحت داخل آنها قید نشده باشد، مالکین آنها باید نسبت به کروکی ثبتی ملک و یا ابعاد و مساحت ملک که توسط مالک تهیه و در دفترخانه اسناد رسمی تایید شود، اگر که قبل از آن شخصی معترض شود مالک باید در مراجع قانونی جوابگو باشد.

2. ثبت درخواست

برای دریافت پروانه ساختمان در اصفهان می‌توانید از طریق درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان اقدام کنید. در ادامه مراحل صدور پروانه ساختمان در اصفهان به ‌صورت اینترنتی را بیان کردیم.

  • گام دوم: عضویت و ورود به وب سایت است.
  • گام سوم: پس از ورود به پنل کاربری روی گزینه پروانه ساختمانی کلیک کنید.
درخواست آنلاین صدور پروانه ساختمان در اصفهان
  • گام چهارم: شامل تأیید ضوابط و قوانین می‌باشد؛ پس از تأیید ضوابط دکمه گام بعدی را کلیک کنید.
بازدید شهرداری برای صدور پروانه ساختمان در اصفهان
  • گام پنجم: انتخاب نوع درخواست می‌باشد؛ نوع درخواست را با توجه‌ به نوع ملک و نوع پروانه درخواستی انتخاب نمایید.
  • گام ششم: انتخاب ملک موردنظر است؛ در این مرحله کد نوسازی ملک را وارد کنید و در صورت نداشتن کد نوسازی، ملک موردنظر را روی نقشه پیدا و مشخص فرمایید.
  • گام هفتم: پرداخت عوارض است؛ در این مرحله باید عوارض نوسازی مشخص شده را به‌ صورت آنلاین پرداخت کنید.
پرداخت عوارض پروانه ساختمان در اصفهان
  • گام هشتم: بارگذاری مدارک موردنیاز می‌باشد؛ تمامی مدارک خواسته شده در وب سایت را بارگذاری کنید.
  • گام نهم: در این گام تاریخ روز بازدید مشخص می‌شود و تعیین می‌کنیم مامور بازدید شهرداری منطقه چه زمانی بابت انجام بررسی ملک در محل مراجعه کند.
  • گام دهم: پس از تعیین تاریخ، شماره همراه خود را وارد کنید و پس از دریافت پیامک کد تأیید آن را در کادر مشخص شده وارد فرمایید و سپس روی دکمه ثبت درخواست کلیک نمایید و منتظر نتیجه بمانید.
  • گام یازدهم: پس از ثبت درخواست، کد رهگیری را دریافت و یادداشت کنید.
  • گام دوازدهم: پس از اتمام مراحل، منتظر دریافت پیامک صدور دستور تهیه نقشه باشید و بعد از دریافت به سایت مراجعه کرده و به قسمت درخواست‌های پیشین بروید.
  • گام سیزدهم: در قسمت درخواست‌های پیشین کد رهگیری که قبلاً دریافت کردید را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید و سپس روی گزینه نمایش پرونده کلیک فرمایید.
  • گام چهاردهم: با کلیک بر روی بخش نمایش پرونده، دستور تهیه نقشه و پروانه صادر شده شما نمایش داده می‌شود که با دریافت و چاپ آن می‌توانید آن را به طراح خود جهت آماده‌سازی نقشه‌ها تحویل دهید.

3. دستور صدور بازدید

دستور صدور بازدید: بعد از تشکیل پرونده توسط مالک، مسئولان شهرداری سایر روال پیشبرد پرونده را بر عهده می‌گیرند. بنابراین مسئول شهرسازی جهت بازدید به مکان احداث ملک مراجعه می‌کند تا ابعاد ملک، عرض خیابان و بنای ساختمان و مجاورین بنا و در صورت داشتن پخ¹ در بنا تعیین و گزارش می‌شود. این بازدید در صدور مجوز ساخت تعداد طبقه‌های جدید ساختمان مؤثر خواهد بود. به‌ طور مثال اگر متراژ خانه از یک مقدار مشخصی کمتر باشد جواز ساختمان برای بیشتر از چهار طبقه صادر نخواهد شد.

1- پخ: خط موربی است که سطح گوشه ای از قطعه زمین را که در نبش دو معبر قرار دارد به منظور ایجاد دید مناسب رانندگی حذف نموده و آن را جز فضاهای شهر قرار می‌دهد و حق تصرف آن را نداریم.

در این بررسی اگر مشخص شود که ملک در طرحی از طرح‌های شهرداری قرار دارد، این موضوع با دقت بیشتری بررسی‌ شده است تا مشخص شود که ساخت و ساز بنا با پروژه‌های عمرانی منطقه تداخل دارد یا خیر. اگر تداخلی مشاهده شد باید مشخص شود که میزان تراکم آن به چه میزان بوده و سپس اصلاحات آن انجام شود.

موارد بازدید جهت صدور پروانه ساختمان در اصفهان
  • بررسی ابعاد ملک و تطبیق آن با سند ملک: اگر ملک قولنامه ای باشد مالک باید طبق ابعاد وضع موجود تایید شده توسط کارشناس بازدید شهرداری برای تعهد ابعاد به دفترخانه مراجعه کند. همچنین اگر ملک دارای سند باشد ولی با وضع موجود مطابقت نداشته باشد علاوه بر اصلاح سند نیز باید تعهد ابعاد تهیه و به شهرداری ارائه دهد. و بعد از آن میتواند جهت ادامه کار به واحد شهرسازی شهرداری منطقه مراجعه کند.
  • بررسی گذرهای اصلی و فرعی مجاور ملک: بر اساس بررسی این موضوع توسط کارشناس بازدید تعداد طبقات و عرض گذر، دسترسی های ملک (از قبیل ورودی رمپ، دسترسی سواره و پیاده) و استقرار ملک مشخص می‎شود.
  • بررسی فضای سبز موجود در ملک: اگر که داخل ملک یا در مسیر ورودی ملک درختی وجود داشته باشد موقعیت درخت ها توسط کارشناس بازدید مشخص و ثبت می‌شود که برای تعیین تکلیف این درختان باید به سازمان خدمات شهری مراجعه نمایند.
  • بررسی میزان ساخت پلاک های مجاور: با توجه به این بررسی می‌توان برای درصد ساخت ملک موجود تعیین تکلیف کرد. مثلا اگر مجاورین 70% ساخت داشته باشند می توان برای پلاک موردنظر مجوز درصد ساخت 70 را اخذ نمود. با شرط این که از مجاورین رضایت نامه محضری بابت پیشروی 70% را داشته باشیم. اگر که نتوانیم از همسایه مجاور بابت پیشروی رضایت بگیریم حق احداث بیش از 60 به علاوه 120 را نداریم.
  • بررسی سند: با بررسی این موضوع می توان تعداد طبقات را مشخص کرد. با توجه به اینکه سند شش دانگ یا مشاعی باشد می‌توان طبق کد منطقه استان اصفهان تعداد طبقات را مشخص کرد. و اگر ملک به صورت قولنامه ای باشد نمی‌توان بیش از دو طبقه روی پیلوت برای آن مجوز ساخت گرفت. بعد از اینکه یک سقف طبق مجوز اجرا شد می‌توانیم با مدارک ملک جهت درخواست سند تک برگ به اداره ثبت مراجعه کنیم. و بعد از صدور سند تک برگ جهت اصلاح پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کرده و با توجه به داشتن سند تک برگ طبق کد منطقه ارتفاع گرفته و مجوز جدید صادر شود.
  • بررسی کاربری ملک: انواع کاربری شامل: آپارتمان، مسکونی، تجاری، خدماتی، کشاورزی، باغ، صنعتی، اداری-دولتی، آموزشی و… می‌باشد که توسط کارشناس بازدید شهرداری منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اعلام می‌شود. در بعضی موارد امکان تغییر کاربری وجود دارد که باید برای تغییر کاربری مراحل اداری مربوطه را انجام داده و سپس مجوز آن را دریافت نمود.

سؤالات و ابهامات خود در زمینه اخذ پروانه ساختمان در اصفهان را از کارشناسان ما بپرسید

سوالات متداول

چه زمانی باید برای طراحی نقشه‌های ساختمان به مهندس طراح مراجعه کرد؟

پس از صدور پروانه ساختمان در اصفهان باید به سایت شهرداری مراجعه کرده و دستور تهیه نقشه را دریافت کنیم. برای طراحی نقشه‌های ساختمان می‌توان با دستور تهیه نقشه به یک مهندس طراح مراجعه کرد.

آیا می‌توان درخواست پروانه ساختمان در اصفهان را به صورت غیر حضوری یا آنلاین ثبت کرد؟

تمامی مراحل درخواست پروانه ساختمان در اصفهان را می‌توان از طریق درگاه الکترونیک شهرداری اصفهان ثبت کرد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری در شهرداری‌ها نیست.

آیا حضور مالک برای تشکیل پرونده پروانه ساختمان در اصفهان الزامی است؟

برای تشکیل پرونده پروانه ساختمان در اصفهان، مالک ساختمان یا شخصی که از طرف او وکالت دارد، باید درخواست پروانه را در شهرداری ثبت کند.

ارتباط از طریق واتساپ

لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید

ساعت تماس

با کارشناسان ما تماس بگیرید

031-35123

keyboard_arrow_up